Oecumenische diensten seizoen 2023-2024

Op 15 oktober 2023  om 9.30 uur is er een viering in de Gastkerk. Hierin zal pastor Myriam Oosting, pastor,  van de Hildegardparochie, voorgaan.

Op 12 november 19.30 uur is er in de Dorpskerk een Taizé-viering.

Op 21 januari 2024 is er in de Gastkerk om half 10 een viering waarin ds. Anne Elverdink, predikant van de Gastkerk, zal voorgaan. Deze viering staat in het teken van de week van gebed voor de eenheid van de christenen. Wilt u meer weten over deze week, kijk dan op https://www.weekvangebed.nl/.

Op 4 februari om 19.30 is er opnieuw een Iona-viering in de doopsgezinde Vermaning.

Ionavieringen zijn geïnspireerd door de liturgie van de oecumenische gemeenschap op het gelijknamige Schotse eiland. Deze gemeenschap is uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk dat zich inzet voor vrede, gerechtigheid en heelheid van de schepping. Er worden liederen uit de Iona-traditie gezongen, waarbij de gelezen teksten en gezongen melodieën zich kenmerken door eenvoud.

Wilt u helpen bij de voorbereiding van de Iona-viering? Geef u dan op middels een mail naar winterwerkzuidhorn@gmail.nl. De voorbereiding is dinsdagmiddag 9 en 16 januari 2024 van 14:00 tot 15:30 uur

In de Goede, of Stille, week op 25, 26, 27 maart om 19.30  zijn er de bekende vespers in de Jozefkerk.

Op 16 juni zal er een viering zijn om half 10 in de Gastkerk, waarin een van de rooms-katholieke pastores zal voorgaan..